Stockholm

Long time now! Sthlm var en härlig liten resa som verkligen behövdes.
Jag och Emma har investerat på NK glas och proslin i 2 dagar.
 Första dagen började vi 10.00-18.00, och andra dagen 06.00-13.30.
Tiden gick undan så man knapt märkte det. Tiderna vad bra, och sen måste det också vara för den otroligt trevliga personalen som jobbade där. Vilket gjorde det hela extra roligt!

Måste säga att jag och Jenny (chef över "kök-delen" på NK) teamet hade bästa flytet första dagen. Kände oss duktiga och gick därefter och hejjade på Emma och Mattias teamet som låg faaaaaaar behind.. Då var det roligt att retas lite.. Men vilket vände andra dagen. Då det visade sig att vi kanske hade lite väl för bråttomt ;) Jajjemän, då var det Emmas och Mattias tur att gå och skryta. Iaf så tog Mattias över så jag och Emma kunde sluta. Därefter gick vi på stan en sväng (som är ett absolut måste när man besöker sthlm).

Jag har även fått min första suhi upplevelse! Och vilket var.. annorlunda men hyffsat gott! Den lunchen glömmer man ju inte, ni skulle se mig där, med dom där pinnarna som skulle omfatta dom där små bitarna som sedan skulle doppas i den otroligt starka soya såsen! Bildbevis kommer senare!

På kvällen gick vi och såg på bio. Arkiv X I want to believe blev kvällens val. Och vilket Emma stod för! Hon bara bokade första bästa som såg bra ut.. men visade sig inte vara så bra endå. Förväntingarna på filmen var ganska höga eftersom jag kommit ihåg Arkiv X som en av världens läskigaste serier som barn. Den började med en hyffsad läskig scen och trodde att det här kommer vi ju inte klara av att kolla på länge. Men det kom inget mer spännande på hela filmen, det skulle isf vara slutet. Bra handling iaf men en riktigt dö film.

Nu är jag hemma igen och direkt när jag kom hem började jag gräva fram springskorna som sedan tog med mig ut på en 5 km runda. När jag kom hem väntade ett stort tacos bord framför mig, massor med majs var det också såklart.. MMM!
Nu börjar jag ta fram resväskan som inte ligger allt för långt bort.
Tvättning har det blivit ytterst lite av ikväll så imorgon måste jag verkligen ta itu med det. Så jag kan börja packa inför resan. Bara 2 dagar kvar nu och nedräkningen går fort fram vill jag lova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0